Elektrisch door het Eden Project

Het eerste praktijk-test voor een elektrische Defender is van start gegaan in het Eden Project in de buurt van St Austell in Cornwall, Engeland. De Electric Defender werd onthuld tijdens de Autosalon van Genève, en is een baanbrekend onderzoeks project naar een accu aangedreven all-terrain voertuig. 

Het project maakt deel uit van de algemene doelstellingen om de duurzaamheid en ecologische aspecten van Land Rover te bevorderen, waaronder de overstap naar aluminium platformen in de nieuwste Range Rover en Range Rover Sport, alsmede de aanstaande Range Rover hybride producten. De innovatieve 4x4 is een rollend laboratorium om nieuwe ideeën te ontwikkelen, en om elektrische aandrijving te onderzoeken  in een 'real-world' omgeving. Een vloot van zes voertuigen zullen worden ondergebracht bij organisaties waar hun prestaties kunnen worden beoordeeld. 

De Defender 110 Pick Up met de belettering: 'All terrain Electric Research Vehicle' sleept moeiteloos de vier-wagons tellende, 12 ton-wegende trein met maximaal 60 passagiers een 6 procent helling op, van en naar de iconische koepels van het Eden Project. Het voertuig is ontworpen om zijn taken gedurende de hele dag uit te voeren en 's nachts opgeladen te worden. De kosten? Ongeveer £ 2,00 per dag, naar schatting. De elektrische Defender heeft alle kwaliteiten en prestaties dat het merk Land Rover heeft opgebouwd in de afgelopen 65 jaar. Het heeft volledige all-terrain capaciteiten, permanente 4WD en een topsnelheid van 70 mph. Echter, het is door Land Rover zélf ontworpen  om de nieuwste duurzame technologieën uit te testen. Hill Descent Control van de auto is verbonden met een regeneratieve remfunctie, en tot 80 procent van de kinetische energie van de auto kan worden teruggewonnen. Tijdens elke afdaling in het Eden Project zal tot 30kW teruggekoppeld worden naar de batterijen. Het befaamde Terrain Response-systeem van Land Rover is aangepast voor elektrische aandrijving, en biedt daarbij een bereik van 50-mijl met een reserve van nog eens 12,5 mijl. 

Het resultaat is een zero-emissie-voertuig dat z'n weerga niet kent. Acht uur rijden met lage snelheid off-road gebruik is haalbaar, en het duurt 10 uur om de geavanceerde lithium-ion batterijen volledig op te laden. 'Fast-charge' technologie dat dit zou kunnen dit verminderen tot slechts vier uur. 

Jeremy Greenwood, Principal Engineer op het Electric Defender project, zei dat de auto ideaal is voor de gevoelige ecologie van het Eden Project. Bovendien zal de aard van het werk - het veelvoudig herhalen van een route -  uitstekende data verzorgen voor toekomstige elektrische voertuigen. "De auto is aangepast, zodat het nu ook een tweede accu bevat," Jeremy toegelicht. "Dat zal een ​​volledige werkdag toelaten in het Eden Project, maar verbetert ook de gewichtsverdeling en stabiliteit. Daarnaast hebben we de luchtremmen van de 'land-trein' gekoppeld op het voetpedaal van de Land Rover, voor het verbeteren van de veiligheid." Gus Grand, leidingegevende bij het afdeling klimaatverandering in het Eden Project, zei: "We zijn erg blij met de samenwerking met Land Rover op dit opwindende project. Het zal een groot onderwerp van discussie zijn voor onze bezoekers en bewijst dat elektrische auto's net zo stoer en robuust kunnen zijn als hun fossiele-brandstof aangedreven tegenhangers, terwijl ze veel stiller zijn, goedkoper in gebruik en met nul emissies op de plaats van gebruik. 

Type artikel: 

     

Kortweg LRCH is een vereniging van liefhebbers van het Engelse merk Land Rover ... 

Volgende event

Gebruikerslogin