Land Rover zorgt voor positieve eerste kwartaal Tata

Tata Motors ervaart momenteel een enorme tegenval in de autoverkoop in de afgelopen 6 maanden. Echter, het bedrijf is erin geslaagd om ​​beter-dan-verwachte prestaties neer te zetten in het eerste kwartaal, dankzij robuuste verkoop van Jaguar Land Rovers, mede dankzij populariteit in de Chinese markt. Net als Tata Jaguar Land Rover heeft gered van de afgrond, zorgt het succes van JLR ervoor dat Tata uit de rode cijfers blijft.  Vergelijkbaar met de prestaties in december 2012, zorgden sterke verkoopcijfers van Jaguar Land Rover ervoor dat Tata Motors' netto inkomsten omhoog gingen met 10 procent tot Rs.56, 001.6 crore, vergeleken met de cijfers van een jaar geleden. Grote vraag naar Jaguar Land Rover producten, alsook een mengsel van bedrijfsvoertuigen met een hoge operationele winsten en wisselkoers-winsten, konden de zwakke binnenlandse vraag naar middelzware en zware bedrijfsvoertuigen compenseren. Echter, de verkoop van lichte bedrijfsvoertuigen zorgt ervoor dat Tata Motors in staat is geweest een groei neeer te zetten van 2 procent over het boekjaar 2012-13. Met behulp van een verbeterde grondstoffen naar verkoop verhouding, zijn de operationele marges voor Jaguar Land Rover in staat om fatsoenlijke groei te registreren. De Jaguar Land Rover operationele marge van 16,9 procent was hoger dan de Wall Street verwachting van 15,5 procent. Ook interessant is dat Jaguar Land Rover resultaten hoger waren dan de Bloomberg en StarMine schattingen op verschillende niveaus. Volgens de experts in Indië blijft het ondernemingsklimaat voor bedrijfsvoertuigen uitdagend in het land. Ravi Pisharody, hoofd van Tata's Commercial Vehicle afdeling zei dat hoewel het bedrijf in staat was om zijn positie in de middelzware en zware bedrijfsvoertuigen te consolideren, lijkt de markt niet snel op te pakken. Vanwege de moeilijke scenario verklaarde Pisharody dat de concurrentie voor hoger marketings uitgaven voor Tata Motors zullen stimuleren. Jaguar Land Rover zou van plan zijn acht nieuwe modellen te lanceren tijdens 2013. Wereldwijde verkoopcijfers voor het bedrijf voor het jaar eindigend op 31 maart steeg met 22 procent te eindigen op 374,669 eenheden. China was de best presterende markt voor Jaguar Land Rover, waar de verkoop in het voorgaande jaar steeg met 48 procent, tot 77.075 eenheden. Kijkend naar de cijfers, is het duidelijk dat de omzet bij Tata Motors zal worden geleid door de Jaguar Land Rover, ten minste tot de vraag naar personenauto's en vrachtwagens weer stijgt op de binnenlandse markt in Indië. Auto experts hebben het gevoel dat de groei in de commerciële voertuigen en personenauto categorieën alleen tekenen van verbetering zullen vertonen in het tweede deel van het boekjaar 2013. Tata Motors zou nieuwe lanceringen en varianten later dit jaar aankondigen, zoals nieuwe versies van de Nano met nieuwe motoren naar verwachting tegen eind juni 2013. (bron: cartrade.com)

Type artikel: 

     

Kortweg LRCH is een vereniging van liefhebbers van het Engelse merk Land Rover ... 

Volgende event

Gebruikerslogin