Verslag: Comfortweekend 2012

Al in de vroege morgen zag je van heinde en verre de Land Rovers komen aanrijden. Het comfort weekend 2012 was begonnen.

Het verzamelen was bij de panoven in Zevenaar. Een mooi stuk industrieel erfgoed van Nederland uit 1850. Hier werd generaties lang dakpannen, tegels en bakstenen gebakken. Na een gezellige ontvangst werden de roadbooks uitgereikt en vertrokken we.

Via mooie routes over de dijken en langs uiterwaarden kwamen we tegen het einde van de dag aan in het Hotel "de Heerlickheid van Ermelo". Duidelijk een hotel uit de "comfort" klasse.Na het verkrijgen van de kamersleutels ging het grootste deel van de groep naar een aparte ruimte voor de wijnproeverij. Uitgebreid kwamen de wijnen langs met de uitleg over de verschillende kenmerken van de betreffende wijn, wijnstreek en druif. Ondersteund door een aantal lekkere hapjes was ook dit het predicaat " comfort" waardig. Omdat we om 19.00 uur konden aanschuiven voor een comfortabel diner hebben we de tussenliggende tijd nog even in de bar doorgebracht. Opvallend is daar dat de Land Rover club toch erg gezellige leden heeft!Het diner was perfect, erg gezellig en werd ondersteund door een troubadour die de avond extra cachet gaf. Omdat het diner inclusief een wijnarrangement was moesten we elkaar na afloop enigszins ondersteunen om naar de bar in de kelder te komen. Daar heeft de troubadour ons nog tot in de late avond weten te boeien en enkele leden zelfs tot het produceren van zuivere tonen verleid.De volgende ochtend stonden wederom alle sauna, turks bad, zwembad en whirlpool faciliteiten ons ter beschikking. Heerlijk scrubben en zweten in alle rust.Na een stevig ontbijt vertrokken we met de hele stoet naar Harderwijk alwaar de boot voor ons klaarlag. Omdat de wind ondertussen aardig was aangewakkerd en de voospelling zelfs windkracht negen(!) aangaf was het even onzeker of de reis kon doorgaan. Maar gelukkig, de kapitein durfde de gok met deze landrotten wel aan. Al varende over de randmeren, genietend van een lichte lunch, zaten we nog wat na te genieten van een heerlijk comfort weekend.Wel hebben we een nieuwe regel bedacht: elk lid dient eerst het bikkelweekend te bezoeken voordat hij of zij naar het comfortweekend mag!Fulco Stallmann.(Foto's door Raymond van de Sloot en Leen van der Ster)

Type artikel:

Kortweg LRCH is een vereniging van liefhebbers van het Engelse merk Land Rover ...